Achtung Skype Hacker

• benzenxxx
      benzenxxx
      Bronze
      vorhin skype nachricht bekommen.

[2:16:15 AM] Rakeback deals everywhere! + ColossalPoker: *** Hacker Warniing *** READ ***

Hi, it's really important that you do not accept skype invitation from:

Username: Ipokerbrasil

Ipoker Rakeback Deals - Support

With a Brazil flag

I've been reported by 3 players I know that they got some of their poker accounts hacked once accepted this skype few days after. If you already got an invitation and you accepted it BLOCK IT & delete! If you have a pending invitation simply click "Block".

We sent a e-mail to skype but they told us this was the thing to do and they will investigate.
      [8:16:45 AM] Rakeback deals everywhere! + ColossalPoker: Sorry to disturb you again, today after announcing the warning some players told me they have received another request from the following username:

Bankroll-king

This time from: Canada

This user say he is looking to sell a website for 400$ with his database. I STRONGLY suggest to BLOCK the request and if you accepted, BLOCK & DELETE. I don’t know anybody who would sell a complete site and database for 400$. This really look to be a scam attempt.

Now it’s really looking to be someone who got access to a list of poker players Skype accounts and using them for to try to catch peoples and rob money. This same person is probably trying to sell that list or already did sold it to many people.

If you get a contact requests from people you don’t know feel free to report them to me and I will inform the 3 players who got hacked about it.If I get informed the same request from many people I will do another announcement. So make sure to know who try to add you before accepting anybody.
  • 5 Antworten
    • Skyhand
      Skyhand
      Global
      Jemand ne Ahnung wie der Poker Account Hack funktionieren soll?
      Sicherheitslücke in Skype oder wie? ?(
      Kann mir das nicht im geringsten vorstellen.
    • uni05mz
      uni05mz
      Bronze
      Original von Skyhand
      Jemand ne Ahnung wie der Poker Account Hack funktionieren soll?
      Sicherheitslücke in Skype oder wie? ?(
      Kann mir das nicht im geringsten vorstellen.
      Vermutlich Social Hacking oder irgendeine Lücke im Skype-Protokoll.

Ich sags ja immer wieder: zum Pokern und Surfen/Mail/etc. jeweils ne isolierte Umgebung nutzen (zur Not via Sandbox oder VM).

Aber auf mich hört ja niemand :rolleyes:
    • locasdf
      locasdf
      Black
      viel wahrscheinlicher ist imo, dass die einfach nach dem passwort fragen, manchmal klappt das halt. vor ner weile haben das ja ne menge leute gemacht, die sich als stars support ausgegeben haben.
    • Mati312
      Mati312
      Bronze
      Ohne die genauen Hintergründe zu kennen ist die News nicht viel wert imo. Außerdem: Security Token ftw.
    • Falco35
      Falco35
      Bronze
      Ich finde die News eigentlich ganz wertvoll!

Ich denke wir vertrauen mittlerweile sowieso viel zu vielen Leuten via skype, die wir alle nicht persönlich kennen. Wenn man nur an den "Girah Fall" zurückdenkt beispielsweise.
      Kann nicht schaden wenn man die user ab und zu ein wenig wachrüttelt.