Facebook - Nachricht von einem Anwalt

• mart1nus
      mart1nus
      Bronze
      hab soeben entdeckt dass es unter nachrichten auch noch den unterpunkt sonstige gibt und bin dort auf folgendes gestoßen, eine nachricht von einem Faith Chamber mit dem inhalt

Dear: xxx

Best Regard open the attach file and get back to me

Thanks and I look forward to your reply.

Best Regards,
      Barrister Joseph Fleming.
      und im angehängten textfile folgender inhalt

Dear : xxx

My name is Barrister Joseph Fleming,a solicitor at law and personal attorney to your late uncle Engr.R.B.xxx, a national of your country,who died in a motor accident in the year 2006 with his wife and their only daughter.I have contacted you as the beneficiary/next of kin to his estate fund valued at $8.5 million dollar,however he deposited the fund before he died.Your immediate/urgent attention is highly needed.
      Please contact me now at my Private email address (e-mail adresse) for more information and directive.

1. Can you handle this transaction ?

2. Can i give you this trust ?

You are also advise to provide the under listed information's elow.

1) Your phone and fax numbers..................

2) Your private email address..................

Thanks and I look forward to your reply.

Best Regards,
      Barrister Joseph Fleming.
      Respond to me at my private Email: (e-mail adresse)
      Nun ist mir natürlich klar dass ich leider keine 8,5 mio $ erben werde aber was bitte erwartet sich der absender dieser nachricht? ich mein wer glaubt denn bitte, dass ein anwalt dich über fb informiert dass du 8,5 mio $ erbst?
      ist dass ein sammeln von e-mail adressen und handynummern oder was steckt sonst dahinter?
      und übrigens wieso konnte der mir eine nachricht schicken, hab in den sicherheitseinstellungen eingestellt dass nur freunde das können?
  • 17 Antworten