2013 interview mit Niklas "ragen70" Heinecker

• trulala89
      trulala89
      Einsteiger
      https://soundcloud.com/pokerstrategy/tobi-trifft-niklas-ragen70-1
      https://soundcloud.com/pokerstrategy/tobi-trifft-niklas-ragen70

Hallo. [leid wegen schlechter google translation]

so Ragen ist natürlich einer der besten Spieler aller Zeiten, Legende und alle. Aber es gibt fast keine Interviews mit ihm. Dies fand ich es in seiner Muttersprache Deutsch [von Pokerstrategy, Podcast namens Tobi den Tischgesprächen].

Ich weiß nur einer von euch Deutsch sprechenden Menschen begierig, mich Übersetzung in Englisch [oder Niederschrift auf Deutsch] geben sind!

nur Spaß. aber wenn jemand auf Klippen geben will zumindest würde es cool sein

ps ich gepostet auch genau dieses Thread auf 2 + 2, werde ich keine Infos gibt umbuchen, ich bin sicher, die Leute interessieren würde

[Hello.
      so Ragen is of course one of the best players ever, legend and all. But there is almost no interviews with him. These i found are in his native german [from PokerStrategy, podcast called Tobi's table talk].

i just know one of you german-speaking people are eager to give me translation in english [or transcript in german]!

just kidding. but if someone wants to give cliffs at least it'd be cool

ps i also posted this exact thread on 2+2, i'll repost any info there, i'm sure people would be interested]
  • 4 Antworten
    • Mati312
      Mati312
      Bronze
      It's a lot to translate so I don't think you can find a private person translating it all - I would recommend to try a microjob platform such as fiverz, odesk, or mturk, and pay someone to do that.

Cliffs:
      - First he talks about his poker path, and that he has had extreme stages where he did nothing else beside poker, but then also balanced it with phases where he did more social stuff
      - Then he talks a bit about the HS scene back then and dynamics
      - Then he talks about the psychology of poker, what's important and how to recognize and deal with psychological things
      - Then he talks a bit about the aspect of money and what it means to professional poker and life
      - Then about mistakes people potentially make, and his strengths
      - Differences of mid and highstakes
      - Live poker and staking
    • ARIAploMAX
      ARIAploMAX
      Bronze
      Damals, in der guten alten Zeit gabs echt noch gute Interviews von PS.
      Schade dass auch dieser Content weggespart wurde ... Der Podcast war immer Hammer.

Die Interviews mit Philbort, Ragen, Marc Gork, Herman Pascha etc. waren immer sehr interessant.
    • TeamRutten
      TeamRutten
      Bronze
      Mich wundert, dass er "by the gut" komplett versucht rauszunehmen und "pure mathematik" versucht runterzuspielen.
    • Bendiger
      Bendiger
      Bronze
      Wundert mich überhaupt nicht, Stichwörter Varianz minimieren und so.