PT3 Fehlermeldung

• PowerGamer
      PowerGamer
      Bronze
      Wenn ich PT3 starte erscheint seid vorgestern ne Fehlermeldung:

Fatal Exception during Auto-Import process: Unable to execute query: INSERT INTO player VALUES (0, 0, '[Split Pot]', '[Split Pot]', 0, 0, FALSE);; Reason: Fatal Error (ERROR: invalid page header in block 511 of relation "player" )

... dann stoppt der Import auf allen Seiten!
      Vielleicht ist das ein seitenspezifischer Fehler ... dann ist evtl. wichtig dass ich auf Stars spiele!
  • 4 Antworten
    • Ajezz
      Ajezz
      Black
      There are two main reasons for this kind of error. The first is a result of data corruption from a computer crash that requires reindexing your database. You can reindex your database from the PostgreSQL command prompt. Click Start --> Programs --> PostgreSQL --> Command prompt. At the prompt that appears, type “reindexdb -a” and hit enter. Be aware that if you have large databases this may take a while, so be patient and wait for it to finish.
      (If the re-index doesn't work because you are not logged in as user 'postgres' enter: "reindexdb -U postgres -a").

The second reason for this error is a result of faulty hardware. You can set PostgreSQL to ignore these errors by clicking Start --> Programs --> PostgreSQL --> Configuration Files --> Edit postgresql.conf. In the configuration file that appears, go to the bottom of the file and add the text “zero_damaged_pages = on” on a new line and then save and close the file. Click Start --> Programs --> PostgreSQL --> Reload Configuration and PostgreSQL will ignore the damaged data. If you continue to have problems with that hard drive, you should consider replacing it.
    • PowerGamer
      PowerGamer
      Bronze
      danke für die antwort

1.) Die Änderung der config hat nichts gebracht!
      2.) reindexdb bricht irgendwann ab mit der Meldung:

reindexdb:reindexing of database "PT3 DB" failed: ERROR: invalig page header in block 388 of relation "player"

Was sagt mir das jetzt schon wieder?!?

... evtl. kannste mir ja den link schicken wo du eben rauszitiert hast ... dann such ich selbst dort ne Lösung ...
    • Ajezz
      Ajezz
      Black
      PT-Forum, dort Suche benutzen.
      Falls es zu nichts führt, selber Thread erstellen.
    • PowerGamer
      PowerGamer
      Bronze
      ok Fehler gefunden und behoben

danke nochmal

- kann geclosed werden -