Gebühr für umsatzloses Konto - wtf?

• Sarganto
      Sarganto
      Bronze
      January 14, 2009 05:12:49 ET Gebühr für umsatzloses Konto $0.92 USD 124119145 Erfolgreich
      December 15, 2008 05:13:33 ET Gebühr für umsatzloses Konto $6.69 USD 122767182 Erfolgreich

Ich hatte vor einiger Zeit fast meine gesamte BR von Partypoker ausgecashed, allerdings hab ich für ein paar kleinere Spielereien noch ein paar Dollar dort gelassen.

Jetzt war mal wieder einer dieser Zeitpunkte, wo ich zu diesen Spielereien auf Party einloggte, um dann festzustellen, dass die letzten paar Dollar weg sind und meine Partypoints auch. Der Grund steht oben: Gebühr für umsatzloses Konto. Fast 7 Dollar pro Monat, das ist nicht einmal wenig, würde ich sagen.

Ich hatte sogar überlegt wieder zu Party zu wechseln, da mein jetziger Anbieter in ein anderes Netzwerk gewechselt ist und das ist gelinde gesagt sehr beschissen. Aber SO sicher nicht.

Wurde dieser Kram eigentlich irgendwo angekündigt? Anscheinend haben die das erst diesen Dezember eingeführt, oder seh ich das falsch? Auf jeden Fall ist es eine RIESIGE Frechhheit, da ich sicher nicht darüber informiert wurde und durchaus nen spaßigen Weg gefunden hätte, die 7 Dollar noch irgendwie an den Mann/Frau/Freund zu bringen, zuvor Partypoker ihn einfach abgreift.
  • 8 Antworten
    • Kellerlanplayer
      Kellerlanplayer
      Bronze
      Das steht in den AGB, ist einigen, die sich hier öfters rumtreiben auch bekannt.

PS.de ist darüber auch nicht glücklich, kann aber nicht viel dagegen machen
    • ChiefBlix
      ChiefBlix
      Bronze
      schade sonst hättest alles auszahlen können :D

ne im ernst, ich finds auch ne frechheit, aber mir is noch nie was ähnliches dort passiert.
    • Sarganto
      Sarganto
      Bronze
      Inactive Account Fee Schedule

Inactive Account Fee Schedule

€5.00 EUR*

Note: All fees and charges are subject to change from time to time.

Frequently Asked Questions

1. What is the Inactive Account Fee?
      As set out in Clause 11 (Inactive Account Fees) of the Terms and Conditions of Use, the Inactive Account Fee is a monthly administrative charge that is deducted from your account balance if your account is inactive for more than 180 days.

2. When would I have to pay the Inactive Account Fee?
      The Inactive Account Fee will be deducted from your account balance on the day following the (end of the) 180-day grace period (i.e., day 181) and then every thirty (30) days thereafter if your account remains inactive.

For example: If the Inactive Account Fee is €5.00 EUR, and your account is inactive for seven (7) months, then you will have to pay a €5.00 EUR charge at the end of the 180-day grace period (day 181) and then every thirty (30) days thereafter if your account remains inactive.

Note: The amount €5.00 EUR is used only as an example. You should consult the Inactive Account Fee Schedule for the Inactive Account Fee amount.

3. How will the Inactive Account Fee be paid?
      An amount up to the Inactive Account Fee will automatically be deducted from your account balance by us on the day following the end of the 180-day grace period (day 181) and then every thirty (30) days thereafter (provided your account remains inactive).

4. What if there is no money in my account?
      If your account balance is zero and there is no money in your account then no deduction will be made.

Additionally, we will not deduct the full Inactive Account Fee from your account balance if your account balance is less than the Inactive Account Fee amount. However, we have the right to deduct "up to" the Inactive Account Fee amount. This means, for example, that if you have an account balance of €2.00 EUR and the Inactive Account Fee is €5.00 EUR, then we can deduct the €2.00 EUR from your account balance (if your account remains inactive).

5. What if I start using my account again?
      If you start using your account by 'logging on' to your account using your account name and password and you (i) place a cash wager, or (ii) enter a tournament with a cash entry fee, or (iii) play a raked hand, then your account will be deemed 'active' and we will stop deducting the Inactive Account Fee from your account balance from that date.

*Where your Account Currency is a currency other than EUR, the Inactive Account Fee will be converted into your Account Currency at the Exchange Rates offered by Us at the time of deduction from your Account.

Modified/Created 23rd April 2007

Hässliche Sache. Naja, werd mir auf jeden Fall nen anderen Anbieter für nen Wechsel suchen. Nach einem kleinen Überblick hier im Forum, scheint man darüber ja auch nicht wirklich viel Gutes zu hören :rolleyes:
    • matthias18
      matthias18
      Bronze
      schonmal drüber nachgedacht dass du diese bedingungen mit dem akzeptiren der agb 100%ig angenommen hast? also reg dich jezt nicht auf wenn du dich vorher nicht informierst! btw 180 tage inaktivität ist auch nicht gerade weni...
    • Dvl321
      Dvl321
      Black
      Original von matthias18
      schonmal drüber nachgedacht dass du diese bedingungen mit dem akzeptiren der agb 100%ig angenommen hast? also reg dich jezt nicht auf wenn du dich vorher nicht informierst! btw 180 tage inaktivität ist auch nicht gerade weni...
    • jimmy578
      jimmy578
      Black
      180 :D
    • SallaMC
      SallaMC
      Bronze
      Ich hatte das auch mit den gebuehren, bei mir haben die dann aber 1 monat vorher schon eine e-mail geschickt um mich vorzuwarnen. Ich habe dann mein account geclosed und warte seitdem auf meinen check mit der remaining bankroll. Konnte halt nicht mehr bei party spielen, da ich in den USA lebe.
      Bin mal gespannt wann der check kommt....
    • durane
      durane
      Bronze
      gibt es das auch bei anderen Anbietern ? FTP oder stars?