Achtung Moneybookers fishing Email

• Mr.Snood
      Mr.Snood
      Bronze
      Hi.

Hab grad ne nette Moneybookers fake email bekommen.

Hier mal ein Auszug:

*******************************************************************************************
      THIS IS AN AUTOMATED EMAIL - PLEASE DO NOT REPLY.

TO REPLY YOU MUST LOGIN TO YOUR MONEYBOOKERS ACCOUNT AND SEND US A
      *******************************************************************************************

Dear Moneybookers Customer,

You have added ellenk@jewishcharleston.org as a new email address for your
      Moneybookers account.

Please login to your account :

https://www.moneybookers.com/app/login.pl

Thank you for using Moneybookers!

Moneybookers Security Reminders
      [...]

Der oben angegebene link führt natürlich nicht zur angegebenen Moneybookers Adresse.
      Wohin genau er führt wollte ich dann allerdings nicht wissen :)

Also Obacht :[
  • 6 Antworten
    • 3jersey3
      3jersey3
      Bronze
      jo
      habe in letzter Zeit auch mehrere solche Messages geschickt allerdings meinten die bei mir das mir irgendwelche Unbekannten mehrere Hundert $ geschenkt hätten :D
      so leichtgläubig bin ich dann doch noch nicht...
    • DonSalva
      DonSalva
      Bronze
      vielleicht sollte man den link in deinem post deaktivieren, nicht dass da jemand aus versehen drauf klickt
    • dhw86
      dhw86
      Bronze
      nene der link oben führt genau dorthin wies in der adresse steht.

schätze mal in der email wurde eine andere url durch diesen link getarnt.
    • TergothShak
      TergothShak
      Bronze
      Hatte eben das im Briefkasten. Hab mal meine Emailadresse wie auch den Link gestrichen. Also entweder isses Phising oder Andere G. hat sich bei ihrer Mailadresse vertipp ;) :

THIS IS AN AUTOMATED EMAIL - PLEASE DO NOT REPLY.

TO REPLY YOU MUST LOGIN TO YOUR MONEYBOOKERS ACCOUNT AND SEND US A MESSAGE
      VIA OUR MESSAGING CENTRE.

Dear Andrea G.,

You have added ######@web.de as a new email address for your Moneybookers account.

Before your email address can be added to your profile you must click on the link below:

#######Hier stand der Link#########

The above link is valid for 7 days after you receive this email.

Thank you for using Moneybookers!

Moneybookers Security Reminders

Protect Your Password
      Moneybookers and its representatives will NEVER ask you to reveal your password. There are NO EXCEPTIONS to this policy. If anyone asks for your password by phone or by email, or on any website other than moneybookers.com, refuse and immediately report this to security@moneybookers.com.

Access your account ONLY using the login link on the Moneybookers homepage
      Please be advised that Moneybookers and its representatives will NEVER send you an email asking you to provide your login details within a form provided or to click on a hyperlink to access your account! Immediately report any incident to security@moneybookers.com.

Case Sensitive Login
      Please remember your password is case-sensitive, at least 6 characters long and contains at least one number or non-alphabetic character such as '-'.
    • TomDurrer
      TomDurrer
      Bronze
      ich hab ne phishing mail bekommen, wo jmd nicht die Adresse gemeldet hat, die ich bereits verwende, sondern eine andere meiner adressen, die ich nicht mit MB verwende!

Frag mich nur, wie die Person die Verbindung zwischen meiner MB und meiner anderen Adresse machen konnte!
    • eastsideenno
      eastsideenno
      Bronze
      yo - ich hatte die mail auch! hab dummerweise den link angeklickt und kam dann tatsächlir zur moneybookers-seite.
      konnte mich da allerdings nicht einloggen weil ich gar keinen MB-account habe. habe dann da versucht einfach ein neues passwort anzufordern ;) - ging nicht - "NOT REGISTERED"...
      hab dann an den secutity-support geschrieben... und die haben sich nur kurz zurückgemeldet:

Dear xxx,

Thank you for contacting Moneybookers.

We wish to inform you that your xxxx@xxx.xxx email address is not registered in our system. We have taken the appropriate measures to the person that tried to add your email address.

Thank you for reporting this to us.

Best Regards,
      Aleks
      Moneybookers Team

---

WAS SOLLTE ICH JETZT TUN?! ich meine wg. des klicken auf den Link???
      virussoftware ist up to date... was sollte ich laufen lassen?

edit: Spybot gratuliert mir: "Es wurden keine SPione gefunden"