Ed Miller - Qualität als instructor (Onlinepoker)

• IronPumper
      IronPumper
      Coach
      Coach
      Hi!

Ed Milelr ist ja fleißiger produzent bei StoxPoker.

Da er jetzt nicht den "Übernamen" in der onlinepoker-Szene hat, frage ich mich, ob seine Vids sehenswert für Small/Midstakes sind?

Im Klartext heißt das, ob er mit JCL, Nutedwang, Zaitsev (alle von CR) , oder auch mit paar produzenten von hier (Siete777, Cyde, Sim87, TwiceT) konkurrieren kann, und es sich daher lohnt seine vids zu sehn, oder auch nicht?
  • 18 Antworten
    • tom1888
      tom1888
      Bronze
      ich finde seine vids sehr hilfreich... er hat ein paar Serien rausgebracht, die mich allesamt weitergebracht haben..
      Er hat interessante Denkansätze, die er gut erklären kann finde ich. Außerdem bin ich der Meinung, das selbst wenn es dir nicht gefällt du wenn du ein Vid schaust trotzdem noch was lernst, alleine schon wenn du durch verschiedene Denkmuster geführt wirst...
    • IronPumper
      IronPumper
      Coach
      Coach
      Original von tom1888
      ich finde seine vids sehr hilfreich... er hat ein paar Serien rausgebracht, die mich allesamt weitergebracht haben..
      Er hat interessante Denkansätze, die er gut erklären kann finde ich. Außerdem bin ich der Meinung, das selbst wenn es dir nicht gefällt du wenn du ein Vid schaust trotzdem noch was lernst, alleine schon wenn du durch verschiedene Denkmuster geführt wirst...
      Zeit ist aber begrenzt und somit auch die Zeit für Pokercontent.

Hier ist es nat. das beste, wenn man sich den Content von den besten holt...
    • Twitchp7
      Twitchp7
      Bronze
      Der bester Spieler ist aber nicht unbedingt der bester Lehrer^^
    • Pansenmann
      Pansenmann
      Bronze
      der Mann hat nen Namen in der Pokerwelt, guck mal bei amazon nach
    • TheLegend142
      TheLegend142
      Bronze
      Original von IronPumper
      Hi!

Da er jetzt nicht den "Übernamen" in der onlinepoker-Szene hat, frage ich mich, ob seine Vids sehenswert für Small/Midstakes sind?

Im Klartext heißt das, ob er mit JCL, Nutedwang, Zaitsev (alle von CR) , oder auch mit paar produzenten von hier (Siete777, Cyde, Sim87, TwiceT) konkurrieren kann, und es sich daher lohnt seine vids zu sehn, oder auch nicht?
      Ich finde Ed super!!! Aus seinen Videos konnte ich damals echt viel mitnehmen.
    • IronPumper
      IronPumper
      Coach
      Coach
      Original von TheLegend142
      Original von IronPumper
      Hi!

Ich finde Ed super!!! Aus seinen Videos konnte ich damals echt viel mitnehmen.
      Alles klar, danke schon mal^^

Wenn ich fragen darf, welche Limits psielst du heute?
      Und würdest du es auch heute noch neben der Konkurrenz (siehe Ausgangspost) als contentquelle empfehlen?

Es ist einfach so, dass ich mich wundere wieso seine reputation/Popularität im onlinepokerBiz rel. gering ist...
    • bumblebeebee
      bumblebeebee
      Bronze
      Kolumnen von Ed findet man hier: http://www.pokerolymp.de/articles/author/173
    • IronPumper
      IronPumper
      Coach
      Coach
      Original von bumblebeebee
      Kolumnen von Ed findet man hier: http://www.pokerolymp.de/articles/author/173
      Danke für dein posting - ehrlich^^

Im Hinblick auf meine fragestellung hilft deise Kolume jedoch nicht wirklich weiter.
    • GeeBee
      GeeBee
      Bronze
      Original von IronPumper
      Es ist einfach so, dass ich mich wundere wieso seine reputation/Popularität im onlinepokerBiz rel. gering ist...
      Ich DENKE das hat damit zu tun, weil er sich wohl weitaus mehr mit Pokermedien (Bücher, Videos, Artikel, etc.) als mit dem aktiven Spiel selbst beschäftigt/beschäfigen muss.

Mir persönlich haben bzw. gefallen seine Videos extrem gut. Er macht halt keine Live-Sessions bzw. Sessionreviews sondern mehr Classroomvideos, die sich explizit mit einem gewissen Thema beschäftigen (aktuelles Video handelt von Handplaning).
    • IronPumper
      IronPumper
      Coach
      Coach
      Original von GeeBee
      Original von IronPumper
      Ich DENKE das hat damit zu tun, weil er sich wohl weitaus mehr mit Pokermedien (Bücher, Videos, Artikel, etc.) als mit dem aktiven Spiel selbst beschäftigt/beschäfigen muss.

Mir persönlich haben bzw. gefallen seine Videos extrem gut. Er macht halt keine Live-Sessions bzw. Sessionreviews sondern mehr Classroomvideos, die sich explizit mit einem gewissen Thema beschäftigen (aktuelles Video handelt von Handplaning).
      Ok, danke.^^

Ich werd mir mal ohl paar sachen reinziehen^^
    • ulmo
      ulmo
      Bronze
      Also ich hab von ihm jetzt so ca 10 videos gesehen und ich muss sagen, dass ich das Meiste ganz gut finde (von seiner Stimme abgesehen die etwas nervt- aber dafür kann er ja nichts ;) )
      Btw: welcher Stox Instructor ist sonst für NL SH empfehlenswert?
    • GeeBee
      GeeBee
      Bronze
      Original von ulmo
      Sind ja nicht mehr allzuviele über. *räusper*
      Die sind mehr oder weniger geschlossen alle zu Dragthebar.com abgewandert.
    • IronPumper
      IronPumper
      Coach
      Coach
      Original von GeeBee
      Original von ulmo
      Sind ja nicht mehr allzuviele über. *räusper*
      Die sind mehr oder weniger geschlossen alle zu Dragthebar.com abgewandert.
      Genau, was ist denn dort passiert?

Sofern es erlaubt ist hier drüber zu reden, könnte mich ja wer aufklären^^
    • GeeBee
      GeeBee
      Bronze
      Angefangen hats damit, dass Leatherass Anfang Jänner Stoxpoker verlassen (aufgrund unüberwindbarer Differenzen mit den Admins - interessanterweise erst nachdem sein Buch rauskam und er dies wie verrückt auf der Seite bzw. in den Videos promoten konnte. Mag sich jeder selber sein Urteil bilden ;) ) und damit eine Abwanderungslawine in Bewegung gesetzt hat:

Leaterass brachte den Psychologiecoach Jared Tendler sowie Matt "mbolt1" Bolt zu Stoxpoker -> beide verließen nach LAs Ausstieg ebenfalls SP.
      Ebenso ging kurz darauf auch Stosh McConnell weg.

LA, mbolt1 und Stosh sind nun alle bei Dragthebar.com

CEO von Dragthebar.com ist Hunter "BeachJustice" Bick, der... vor Monaten auch ein Stoxpokercoach war und seine eigene Trainingsseite eröffnet hat (einer der ersten, die ihm folgten war Stoxcoach QTip).

Summa sumarum: Dragthebar ist mehr oder weniger das neue Stoxpoker und SP macht grad schwere Zeiten (z.B. Scammskandal letzte Woche) durch.
    • ulmo
      ulmo
      Bronze
      Interessant hab nicht gewußt, dass da eine neue Seite entstanden ist. Nichtsdestotrotz ändert das ja an den Videos auf Stox wenig, weil die ja nicht verändert werden nur wird halt ev in Zukunft weniger produziert werden.

btw: Was war (ist) der Scammskandal?
    • GeeBee
      GeeBee
      Bronze
      Original von ulmo
      btw: Was war (ist) der Scammskandal?
      Einem (mittlerweile ehemaligen) Stoxpokercoach Jason "code7654321" Ho wird Betrug in ganz großen Stil vorgeworfen:

1. Jason Ho is a losing player and these are the accounts
      that he plays under

A) zenconcept, zen888, jadebling, babiekwai, and lilbebi

B) His key point of reference is that he made $1M in 2008, yet his insolvency (bankruptcy) in the UK clearly refutes this.

C) He has several times been asked to produce proof that he is in fact a winning player and has never been able to do so

2. Jason Ho is a Scammer and Planned to Scam people out of money
      A) Jason bragged about being a scammer on a public forum http://www.dragonlink.co.uk/forums/showthread.php?t=31368

B) Jason plays against students while coaching them over teamviewer so he can see their cards while playing

C) Jason collected over 90K from his poker crew in order to do a staking deal . He never alerted them that he was bankrupt and basically took all of their money and gambled it away.

D) He habitually lies to his students and says things and then denies ever saying them.

E) Jason asks to borrow money from students in order to "clear bonuses" and then either never pays them back or simply borrows money from other students to pay them back with or says he will credit it it toward coaching

F) Jason lied about being on the cover of A Asian poker magazine where he paid for the photo shoot out of his own pocket to impress people

G) Jason will play against his students while sweating whil e s seeing their cards

3 . Jason is a bad coach
      A) He shouts down and berates his students when they are not following what he is saying

B) When students go on big downswings, he places the blame solely on the student - either they are having personal issues or are not correctly following the strategies he has taught them

C) He is very dismissive - he forces his opinion upon his students

D) He does not give his full attention to students during paid coaching sessions - e.g. in camp Macau, he was coaching a student whilst playing on his PSP, but also distracted by facebook and skype conversations

E) He does not care if he is late/doesn't turn up for agreed scheduled sessions

F) No room for debate if students are not satisfied with the quality of coaching received - no refunds at all given, only alternative for services already paid for in advance is more coaching

G) Several students having gone to Macau for 1-2 week ''1on1'' intensive courses found that other students were there already

H) Students who have gone to Macau for intensive coaching did not receive the full number of hours that they paid for. e.g. one student paid Jason 7000USD for what amounted to approximately 7 hours of coaching spread over at least a week. This was for NL50 coaching (1000usd/h effectively)

I) Jason sends coaches and students databases to other students (at the same stakes.)

J) The overwhelming majority of Jason's students have had worse results after his coaching than beforehand. Many winning players have become losing or break-even players as a result of following his advice.

4. Jason scammed his students into making an investment into a PLO Fund
      A) Jason claimed he had solved PLO and wanted to help his poker crew grow by having them stake him and that he was going to not play higher than 5/10 PLO

B) He rushed people to send him 90K plus in money and as soon as he got it told everyone that the project would have to wait until he received at least 150K which wasn't the deal

C) He told everyone that he was holding the funds and that the project hadn't started

D) In January he let the crew know that he had been playing 25/50 PLO and that the fund was down to only 40% of its starting value

E) He said he informed people via email that he was starting the project in October but not one person in the crew got the email

F) When the crew members asked for their remaining money back, he said that he had borrowed the remaining amount without any of the crews knowledge and had to wait till he received coaching fees to pay them back

5. Jason Ho multi Accounts on his students accounts
      A) Not only does he do this, but he also takes money out of their accounts without their permission

6. Jason’s poker camps are a scam
      During December 2009 two students joined Jason in Macau (stayed with him in his apartment)for a 2 week intensive course we paid 7k and 5k Us dollars respectively for this camp + living and trip expenses. The following transpired:
      A) Jason was not physically present for 6 days (40-50% of the time), not one minute of those days.

B) Jason took ”personal breaks” for a day or two because he was ”tired”. Locked himself in his room with his girlfriend and did not show up.

C) Jason was highly unprofessional, abrasive, unorganized during the actual ”coaching sessions”. His poker knowledge was slightly above beginner level evidenced by his illogical poker reasoning. Example: Jason argued Jts had more equity all in preflop then 87s vs As AIPF for two days until we stoved it.

D) Not one hour of his ”coaching” was planned or organized in any way and when he actually did turn up from his room, decidedly all of the few hours the students got coached there where random poker discussions and mumbling.

E) Jason, prior to going to camp, made several claims of which none turned out true when: 1. He solved cap Omaha (in fact once asked in Macau for help he claimed he had no experience in cap) 2. He never informed either one of the students that there would be other players there during this time. 3. He was a mental game expert (in fact he knew no theory of mental game).

F) Jason unprofessionalism was so demonstrated that he would personally berate students and argue over nothing for hours (like broken pencils).

G) When confronted for a refund, Jason agreed he did not perform well at all during the camp. He offered more coaching as compensation, but as neither student wanted to get coached by him they wanted refunds. He said no and immediately blocked one student from his skype and never tried to resolve the issue after this.

H) In conclusion: On student paid 5000 US dollars, travelled halfway around the world to get coached for 5-8 hours in total spanning over 14 days by a poker player with little to no knowledge of the game that likes to talk down and berate you constantly. Lessons learned while in Macau: Cool timer is cool, chilli seeds can’t be eaten without a spoon, a Hello Dolly pen can have a very significant sentimental value.

7. Jason Ho creates Shady affiliate deals that he either doesn't pay or short changes people
      A) Jason encourages his students to open up new accounts through his affiliates and then doesn't pay

B) Jason promises 40% RB on sites like FT and yet nobody I we have spoken with has gotten what they expected

Die 500-Seiten langen Threads kann man auf Stoxpoker bzw. im "Coaching/Advice" Board vom 2+2 Forum nachlesen.
    • ulmo
      ulmo
      Bronze
      Und die Anschuldigungen haben sich bewahrheitet?
    • SteveWarris
      SteveWarris
      Bronze
      Zumindest stimmt es das er nicht zu vereinbarten Zeiten auftauchte.