Microgaming Netzwerk Problematik

• FuaVarra
      FuaVarra
      Bronze
      Ich bin grade über diesen Thread auf 2+2 gestolpert:

microgaming-poker-scandal

Die Cliffnotes:

-Microgaming Poker encourages new skins to use its white label company, TUSK Investment Corp, to handle player funds.

-February 2008, Microgaming revokes TUSK’s license and TUSK announces insolvency. A liquidation firm is appointed to handle the dismantling of TUSK.

-28 poker rooms handled by TUSK including Battlefield Poker and Red Nines poker are immediately frozen and no one has been able to move money since.

-All player money and skin sites’ money is immediately frozen and remains unattainable.

-Microgaming says nothing to anyone, not the players, skin owners, or liquidators.

-Their ONE response was to a player (bigt2k4) in response to proposed legal action in which they denied any responsibility.

-Finally after a year, the liquidators report that TUSK has enough money left to reimburse players only 15% of their Microgaming account balances.

-These players were Microgaming customers, and through their silence, Microgaming has made it clear they have no intention of reimbursing their players the approximate $5 million that they will lose

ist schon etwas her, aber ich wundere mich, dass ps.de partnerseiten im microgaming netzwerk hat.

Es ist mMn vergleichbar mit dem AP/UB netzwerk und dem superuser Skandal - wodurch mich auch wundert, dass hier keine vergleichbare, allgemeine warnung ausgesprochen wird.

Natürlich ist ladebrokes jetzt als börsennotiertes unternehmen relativ vertrauenswürdig, microgaming als netzwerk betreiber aber nach so einem vorfall ganz und gar nicht. die sicherheit des geldes eurer mitglieder sollte euch auch in diesem fall am herzen liegen.

any comments?
  • 1 Antwort
    • HannesZ
      HannesZ
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey FuaVarra,

Microgaming stellt die Software für das Netzwerk zur Verfügung. Ähnlich wie Playtech für das iPoker Netzwerk.

Wir haben mit Unibet und Ladbrokes zwei vertrauenswürdige Unternehmen als Partner Pokerräume.

Ladbrokes ist der größte Wettanbieter in Großbritannien und größter Buchmacher weltweit. Unibet ist zB. Trikot-Sponsor des spanischen Primera División Clubs FC Valencia.

Viele Grüße,
      Hannes