Heads Up SNG BR

• 14 Antworten
    • TurboMaN
      TurboMaN
      Bronze
      Spiel einfach in deiner Komfortzone. Es gibt kein richtig und falsch.
      Selbst wenn sie bei 100 BIs liegt ist das auch ok.

btw es gibt ein extra Forum dafür
      http://de.pokerstrategy.com/forum/board.php?boardid=1597
    • azeiser
      azeiser
      Bronze
      Ok, danke!
    • Kilania
      Kilania
      Bronze
      Eigentlich ists schon sehr konserativ, jedenfalls hielt ich mich damals an die 20BI Empfehlung, gabs glaub im Buch von Moshman oder so

Aber viel wichtiger ist die Aussage von Turboman
      Spiel einfach in deiner Komfortzone.
    • luxxx
      luxxx
      Bronze
      Die meisten fahren fuer die Dinger ein viel zu konservatives BRM.

Eine generelle Aussage laesst sich nicht treffen, da das BRM vom ROI abhaengt.

Grundsaetzliche Regel ist das sog. Kelly Kriterium: B = ROI ; B ist der Prozentsatz der BR, die man in jedem Buyin riskieren darf.

Wer also meint, ein Buyin mit 10% ROI zu schlagen, der kann also mit 10 Buyins auskommen. Bei 5% ROI waeren es schon 20.
      Problem daran ist nur, dass man ja nicht weiss, mit welcher ROI man das naechste Buyin-Level schlaegt, aber ich denke, wenn man 5% ROI auf den unteren Levels nicht erreicht, sollte man sowieso nicht weiter nach oben gehen.

Das ist auch der Grund, warum man bei den Turbos mehr Buyins benoetigt, weil man idR weniger ROI auf den Teilen hat. Auch ist es nicht unbedingt immer vorteilhaft, wenn man diese im Rahmen vom besseren Stundenlohn zu spielen, wenn man stattdessen auch die normalen Turniere eines hoeheren Buyin-Levels spielen kann, welches man mit gleichem ROI beat hat.

Deswegen macht es auch wenig Sinn bei den Dingern mit 10% Rake einzusteigen, weil der Rake doch schon viel vom ROI wegfrisst.

Man darf sich nur nicht zu schade sein, auch mal ein Level herunterzugehen, wenn es mal kurzfristig schlecht laeuft.
      Normalerweise hat man dann den Verlust schnell wieder drin.

HUSNG sind relativ wenig varianzlastig. in mehr als 1200 SNGs habe ich noch nicht mehr als 8 am Stueck verloren und das ist eher die Ausnahme.
    • plumpudding2701
      plumpudding2701
      Bronze
      kommt auch immer auf die struktur und deinen relativen skill an, im prinzip also auf deinen roi wie luxx ja schon erklärt hat. für turbohus auf ft z.b. sind 50bi nicht besonders konservativ, ab den 55ern kann man wohl auch ein bisschen konservativer sein. wenn du aber regspeeds oder gar deepstax spielst, können auch 20-30 bi ausreichen.
      grundsätzlich würde ich aber zumindest half kelly empfehlen, zumindest wenn du hin und wieder auch was rausziehen willst.
    • azeiser
      azeiser
      Bronze
      Interessante Ansätze, werde es ab sofort mal mit nem agressiveren BRM angehen. Danke für die Antworten!
    • jo69
      jo69
      Bronze
      ++++++++in mehr als 1200 SNGs habe ich noch nicht mehr als 8 am Stueck verloren und das ist eher die Ausnahme. +++++++++++++++++++

Über solche Aussagen kann ich immer nur schmunzeln. Hab schon 30 AM STÜCK verloren - ohne jeglichen Zwischengewinn. Und das, obwohl ich die meiste Zeit Chipleader war. :f_mad:

Waren ne Menge echt sicke Dinger bei :rolleyes:

Viele Grüße
    • derf0s
      derf0s
      Bronze

This article was requested in our forums. I'll do my best to answer any questions anyone has regarding it.

There are a few different factors that need to be considered when managing your bankroll:

What kind of winrate do you expect to have? Do you know you are crushing the games, or are you just trying them out? This is important because a lower winrate will increase the amount of variance you experience, and will also increase your risk of ruin (your risk of busting your roll). Keep in mind that bankroll management guides are usually designed for the highest level you should be playing with your bankroll. Having a huge bankroll doesn't necessarily mean that you should be playing the highest stakes. Bill Gates is rolled for any level of HUSNG, but it still isn't in his best interest to start out playing the $5500s.

How easily can you replace your bankroll? There is a big difference between busting a roll that is made up of the change in your couch compared to busting your roll that you need for food or to pay the bills. Most people aren't going to be eating out of dumpsters if they bust their roll, but if you are then you want your risk of ruin to be as close to 0 as possible.

How important is it for you to move up quickly? You can move up in stakes more quickly if you use riskier bankroll management, but riskier bankroll management also increases the chance of busting your roll.

Most bankroll management guides I have seen suggest a certain amount of buy-ins for level, generally around ~30. I disagree with this method because your bankroll becomes progressively harder to replace as you move up in stakes.

Instead, for bankroll management for the average player I would suggest something like:

$5s - 15BI ($75)

$10s - 20BI ($200)

$20s - 25BI ($500)

$30s - 30BI ($900)

$50s - 35BI ($1750)

Increasing the amount of buy ins with each level will reduce your risk of ruin as your bankroll becomes harder to replace. Another important consideration is that your winrate will probably decrease as you move up in stakes. As you experience more variance, you may become prone to tilting or wrongly doubting some aspects of your game. These mental changes cause a lot of players to struggle as they move up in stakes, so it is important to consider that your winrate may not be the same at every level.

The bankroll guide above can be adjusted to a smaller amount of buy-ins if the bankroll is easily replaceable or if the player is very confident that they are crushing the games and just want to move up quickly. If you are dependent upon maintaining your bankroll to pay your bills then it would be in your best interest to have more than 35BI at every level.

Keep in mind that if you get off to a bad start at the next level but refuse to move back down you will run the risk of damaging or destroying the bankroll that you have built. Sometimes moving down a level can be more important than moving up.

----

How many tables should I play? If you are looking to improve your game then I think that single tabling is by far your best option. If you play multiple tables it can be difficult to truly analyze your moves. If you are confident that you are beating the levels you are playing, then increasing the number of tables you can play well will usually increase your hourly profit. Just keep in mind that extra tables might reduce the speed at which you improve your game. For example, if you are beating the $5s then it might increase your hourly to play 2 or 3 tables, but in a year you could end up multitabling the $10s instead of 1-2 tabling the $100s. The answer to this question will vary immensely from person to person. You need to use your best judgement.

Should I be playing turbos or non-turbos? I've seen arguments that favor both sides of this. After studying the statistics for a lot of different winning players, I've found that they are both very profitable and it really doesn't seem to make a ton of difference. The non-turbos will generally increase your ROI but take longer for each game. In terms of hourly wage (which is what most people would consider to be the most important factor) they seem to be very close.

What is a stop loss? Should I have one? Some players set a "stop loss" for themselves where if they lose a certain amount of games they will stop playing for the session or for the day. This is an effective method of allowing yourself to cool off so you don't tilt and lose more buy-ins. This may be worthwhile if you are very prone to tilting, but I am not a big fan of stop losses. If you have a significant edge on your opponent then it will always be +EV for you to play against him/her. If you are tilting then you probably no longer have an edge. Tilt control is extremely important to have for any poker player, but preventing yourself from playing against someone you have an edge against just because you lost a few buy-ins can do as much harm as it can good.

How many tournaments should I play per session? This is completely dependent upon your goals as a player and how well you can focus. As long as you have enough of an edge on your opponent to beat the rake it will be in your best interest (financially) to play as many games as possible.

What should my Poker Tracker layout look like? I don't use Poker Tracker so I can't answer this one. Someone else can feel free to step in and answer it though.

http://www.husng.com/content/bankroll-management
    • azeiser
      azeiser
      Bronze
      Hab jetzt 150 Spiele auf dem nächst höheren Limit mit 40 BI getestet.
      Die ersten 30 Spiele gleich richtig aufn Sack bekommen. Muß dazu sagen, das ich nach einem herrlichen UpSwing das Limit gewechselt habe.
      Und nach einem herrlichen UP ist der nächste DownSwing nicht weit.
      Also die ersten 30 Spiele gleich 15BI down gewesen.
      Bin aber jetzt nach 150 Spielen wieder + - 0.
      Mal schauen wie es weiter läuft...
    • Schneeflitchen
      Schneeflitchen
      Bronze
      Hab gestern 87 AM STÜCK verloren - ohne jeglichen Zwischengewinn. Und das, obwohl ich die meiste Zeit Chipleader war.

I quitt - there`s no money in HU SNGs X(
    • azeiser
      azeiser
      Bronze
      Arme Sau!!!
    • luxxx
      luxxx
      Bronze
      Original von Schneeflitchen
      Hab gestern 87 AM STÜCK verloren - ohne jeglichen Zwischengewinn. Und das, obwohl ich die meiste Zeit Chipleader war.

I quitt - there`s no money in HU SNGs X(
      Ich kann mir das irgendwie nicht so richtig vorstellen. Ist das ein Tippfehler und du meintest 8?
    • epicRR
      epicRR
      Bronze
      klar meinte er 8 oder so, ansonsten wäre er wohl rekordhalter :P
    • azeiser
      azeiser
      Bronze
      87, selbst für ein absoluten Vollfisch unmöglich!!!